close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

פלטפורמות פרסום לאפליקציית מובייל

מערכת שורשטז חשוון, תשעו29/10/2015

פיתחתם אפליקציה? לעיתים זו רק תחילת הדרך... צריך לדאוד לפרסום שלה ולהביא אותה למודעות. מקבץ רעיונות מעשיים לאיך תעשו את זה

תגיות:

יצירת אפליקציה למובייל לא מסתיימת ברגע שהיא עולה לחנות האפליקציות. בחנויות שמהן מורידים או רוכשים אפליקציות יש אפשרויות רבות, והמטרה של כל מי שמשקיע באפליקציה משלו היא להצליח להגיע למקום גבוה בדירוג של חנות האפליקציות וכן להורדות או מכירות רבות.

לכן, יש לדאוג לא רק לפיתוח מוצלח ומעניין אלא גם לפרסום של האפליקציה ועידוד המשתמשים להשתמש בה. החנויות השונות לא יעלו את האפליקציה למקומות הראשונים אלא אם תהיה להן סיבה טובה לעשות זאת, לכן רצוי שכל מי שמפתח אפליקציה יבצע גם תכנית פרסום שתוביל להצלחה שלה.

  • פרסום באמצעות שיתופי
    פעולה

פרסום תוך כדי שיתוף פעולה עם אפליקציות אחרות נקרא גם Cross Promotion. שיתוף פעולה זה מתבצע על ידי הצבת פרסומות הדדיות בתוך האפליקציה. כלומר, אתם תפרסמו באפליקציה שלכם את האפליקציות האחרות, והן יפרסמו את שלכם בתוך האפליקציה שלהן. לשיטה זו ישנם יתרונות וחסרונות: היתרונות הם פרסום חינמי שקורא למשתמשי האפליקציות האחרות להוריד גם את האפליקציה שלכם, ולצד זאת החיסרון הבולט הוא שבפרסום לא נכון אתם עלולים לגרום למשתמשי האפליקציה שלכם לוותר על השימוש בה ולפנות לאחרות.פרסום זה יכול להתבצע באופן ישיר, כלומר יצירת קשר עם בעלי האפליקציות השונות שיכולות להיות רלוונטיות כדי לבצע פרסום הדדי, או שהוא יכול להתבצע דרך חברה מגשרת. החברה המגשרת תציע לרוב פלטפורמה נוחה מאד לפרסום אך ייתכן והיא תבקש מכם לוותר על חלק מן התעבורה באפליקציה שלכם כחלק מהפעילות שהיא מבצעת עבורכם.

  • חנויות נוספות

מערכת האנדרואיד מאפשרת למשתמשים בטלפונים הניידים להוריד את האפליקציות השונות לא רק בחנות האפליקציות שלה, גוגל פליי, אלא גם בחנויות נוספות. משתמשים רבים של אנדרואיד בוחרים שלא להוריד את האפליקציות השונות דרך החנות של גוגל ולכן זוהי אפשרות לפרסום, לעתים בתשלום ולעתים בחינם. אין להתעלם מכך, אך כדאי לדעת כי אופציה זו אינה קיימת עבור משתמשי אפל.

  • פלטפורמות חברתיות

פלטפורמות חברתיות יכולות למשוך קהל להוריד את אפליקציית המובייל. הפלטפורמות החברתיות יכולות להיות פייסבוק, אינסטגרם ואחרות וכל אחד יכול להשתמש בהן. הרשתות החברתיות מאפשרות לבצע פרסום ממומן ופרסום אורגני. רוב בעלי האפליקציות בוחרים לעשות השקה דרך הפרסום הממומן כיוון שאין להם קהל והם רוצים להזמין קהל שמתאים להם במהירות. תכנון נכון של שימוש ברשתות החברתיות יכול להביא לאלפי הורדות וכמובן תלוי אם מדובר בקהל הישראלי בלבד או בפניה לכל העולם.

  • בלוגים

בלוגרים כבר מזמן על המפה וקובעים את דעת הקהל. האפשרות בפנייה אל בלוגרים לפרסום פרטים על האפליקציה שלכם יכולים להתבצע בשני כיוונים: אחד הוא לפנות אל בלוגרים אשר מסקרים אפליקציות והשנייה היא לפנות אל בלוגרים שעוסקים בתחומים דומים לתחום שבו האפליקציה שלכם עוסקת.

לרוב, בלוגרים המתמחים בתחום האפליקציות יבקשו להיות הראשונים שמקבלים אותה (כלומר, הם יאהבו פחות את הרעיון של סיקור לאחר שהאפליקציה באוויר כבר זמן רב) וסיקור חיובי שלהם יכול להוביל לאלפי הורדות או מכירות שלה. השימוש בבלוגרים צריך להיות חלק בלתי נפרד מתכנית הפרסום שלכם ויש להתחשב בכך שלעתים הסיקור יהיה גם בתשלום.

  • יחסי ציבור

מעבר לכך שאפשר להשתמש בבלוגרים ובפלטפורמות החברתיות לצורך חשיפת האפליקציה, מומלץ גם לחשוב על יחסי הציבור שלה. אם ישנו סיפור מעניין מאחוריה או אם היא מציעה משהו חדשני, אפשר לדאוג גם ליחסי ציבור שיקדמו אותה. הקידום יכול להיות באתרים הגדולים ואפילו בטלוויזיה או בעיתונים, שם מדובר על כתבת עומק שיכולה לעורר עניין באפליקציה.

המידע בחסות: פריון

הוסף תגובה
שם השולח
תוכן ההודעה